Een opgeruimd bureau, een opgeruimd hoofd. Verhoog je focus op de werkvloer.

Datum: 22 nov 2019

Een opgeruimd bureau, een opgeruimd hoofd. Verhoog je focus op de werkvloer.

Ben jij een gestructureerd type dat voor alles een eigen plekje heeft? Chapeau! Of ben jij toch meer die sloddervos met dat bureau dat dagelijks he-le-maal vol ligt met spullen? Wij delen vijf opruimtips zodat jouw werkplek in no time perfect georganiseerd is. Want een opgeruimde werkplek is een opgeruimd hoofd.

1. Opbergen en opruimen.
Welke kantoorartikelen gebruik je dagelijks en wat ligt al weken op je werkplek stof te happen? Kijk eens kritisch naar je werkomgeving, dan kom je erachter dat een groot deel (bijna) nooit gebruikt wordt. Dus, waarom ligt het er nog? Wat je niet gebruikt, kan weg. Twijfels? Niet nodig! Twijfel houdt in dat je het artikel niet vaak genoeg gebruikt, dus opruimen die boel.

2. Structureer!
Heb je je ontdaan van alle onbelangrijke zaken? Next step: Cluster alles wat je dagelijks nodig hebt. Sorteer en geef alles een eigen plekje. Zo wordt je bureau meteen een stuk overzichtelijker. Gelukkig zijn er genoeg producten die je hierbij kunnen helpen. Zo zijn er bijvoorbeeld bureau organizers in verschillende soorten en maten. Wil jij een organizer die bij je past? Neem contact op en wij zoeken de opties voor je uit!

3. Keep your friends close, but your office supplies closer!
Het is heerlijk alles een plekje te geven, maar zorg ervoor dat je de meest gebruikte kantoorartikelen dicht bij je houdt. Maak een handig plekje waar je je notitieblok én pen opbergt na gebruik, zodat je het de volgende dag snel bij de hand hebt. Een brievenbakje kan je hierbij helpen. Overdag op je bureau, ’s avonds in de kast! Kies voor een leuke kleur, dat zorgt voor een positieve stemming!

4. Maak je werkplek schoon.
Heb je alles netjes opgeborgen, opgeruimd en perfect georganiseerd? Dan wordt het tijd om eens een doekje over je bureau te halen. Wist je dat je werkplek vierhonderd keer meer bacteriën bevat dan een wc-bril? Bah! Tijd dus om je bureau eens flink onder handen te nemen.

5. Routine.
Volg jij de bovenstaande tips netjes op? Dan ziet jouw werkplek er weer spic en span uit. De volgende uitdaging is om het ook zo te houden. Daarom de laatste tip: bedenk jouw eigen ‘opruimroutine’. Berg je spullen, ook na een intensieve klus, direct op de juiste plek op. Ruim je beker op, maak één lijstje van al je losse post-its en veeg de kruimels van je bureau. De eerste actie voor de volgende werkdag leg je bovenop de stapel in je brievenbakje en je bent klaar om te gaan! Fijne avond!

Met bovenstaande tips wordt zelfs de grootste sloddervos omgetoverd tot een ware opruimgoeroe. Kom je er echt niet uit? Schuif dan alles stiekem door naar het bureau van je buurman. 😉 Opgeruimd staat netjes!

 

Deze blog is geschreven i.s.m. Quantore

Deel dit nieuws