‘De klant staat voor mij altijd voorop!’

Datum: 7 jun 2019

‘De klant staat voor mij altijd voorop!’

Zodra je door de schuifdeuren bij Officious binnenstapt, komt er in de naastgelegen ruimte een hoofd met headset omhoog. Een vrolijke begroeting volgt. Veel tijd is er verder niet, want de telefoon rinkelt alweer. Een nieuwe bestelling, of een klant die advies nodig heeft. Harry doet zijn werk met enthousiasme.

Al 32 jaar is hij in dienst. Begonnen als chauffeur voor het bezorgen van kantoorartikelen. Later voor projectinrichting het afleveren en monteren van meubels. En nu zit hij alweer heel wat jaren in de binnendienst. ‘Mijn dag bestaat voor het grootste gedeelte uit het aannemen van bestellingen van kantoorartikelen,’ vertelt Harry Kersbergen, backoffice medewerker. ‘De bestellingen komen binnen via de telefoon, de mail of via het internet. Aan het eind van de dag plaats ik de bestellingen en ‘s morgens help ik met het klaarmaken en inpakken van de bestellingen.’

“De keuze die gemaakt wordt, moet niet perse de beste keuze voor Officious zijn, maar wel de beste keuze voor de klant.”

Persoonlijk contact
In de loop van de jaren is er veel veranderd bij Officious. ‘Vroeger hadden we een magazijn en een winkel, maar tegenwoordig bestelt men kantoorartikelen veel vaker online.’ De wisselende contacten met klanten vindt Harry het leukst aan zijn werk. ‘Dat wordt wel minder nu, omdat steeds meer bestellingen online plaatsvinden. Die telefonische bestellingen maken mijn dag. Ik kan de klant dan heel gericht en persoonlijk helpen met het kiezen van een artikel. De keuze die gemaakt wordt, moet niet perse de beste keuze voor Officious zijn, maar wel de beste keuze voor de klant. De klant staat voor mij altijd voorop!’

Waarom Officious?
‘Bij Officious hebben we een heel fijn team. Allemaal jonge mensen. Behalve ik natuurlijk,‘ lacht Harry. ‘Vroeger was er altijd veel verloop
onder de collega’s, maar nu hebben we een vast kernteam en dat geeft veel betrokkenheid onderling en op het werk.’

‘Waarom de klant voor Officious moet kiezen? We zijn betrouwbaar en we leveren snel. Officious is niet de goedkoopste. Dat kunnen en willen we ook niet zijn. Maar we zijn wel de beste!’

Waarom wij blij zijn met Harry
Wouter Timmer (directeur): ‘Binnen ons team is Harry onze steun en toeverlaat. Zijn toegankelijkheid, professionaliteit en loyaliteit zijn fundamenteel naar onze relaties, waarop we kunnen bouwen! Wat het ook is, Harry sluit elk telefoontje af met: “Gaan we regelen!”. Het is daarom niet vreemd dat we de punten van ons spaarprogramma Harry’s hebben genoemd!’

Deel dit nieuws